Wederom veel podiumplaatsen voor de jeugd tijdens ICW Veendam

Vandaag werd alweer de 10e wedstrijd van de KNWU Noord Wintercompetitie verreden. Ditmaal stond ICW Veendam op het menu. Door de organisatie in handen van wielervereniging Stormvogels was een mooi en uitdagend parcours uitgetekend in het Borgerswold.

Deze keer trotseerden 9 WSV-ers het technisch listige parcours waarvan 5 het podium mochten betreden.

In Cat 1 MTB had Rafaél een uitstekende start. Sven kwam na de start in het gedrang en kwam ten val maar herpakte zich goed. Hij reed een keurige inhaalrace en reed uiteindelijk naar een verdienstelijke 2e plaats. Rafaél werd 1e.

In Cat 2/3 MTB starten Micha en Joël. Ze reden een stabiele wedstrijd naar respectievelijk plaats 9 en 17.

Bij de dames MTB strijden meestal iedere week Anouk en Tamar om de gouden medaille. Anouk had ditmaal andere verplichtingen en stond dus niet aan de start. Deze wedstrijd reed Tamar vrij gemakkelijk naar de 1e plaats.

In Cat 4/5 MTB moest Thijs helaas vroegtijdig de wedstrijd staken.

In Cat 4/5 Veld is Willem-Jan al de gehele wintercompetitie onverslaanbaar. Hij reed werderom van kop af aan solo naar de winst.

In Cat 6/7 MTB starten Sil en Liam. Sil startte uitstekend en reed de hele wedstrijd vooraan.  Er werd druk gestreden om de podiumplaatsen, uiteindelijk werd het een keurige 2e plaats voor Sil. Liam begint de draai te vinden op de MTB en reed naar een mooie 15e plek.