Winst Joost Freriks, Kieft All Office Populaire 3-8-2021

Na een pauze van 3 weken, stond er weer een grote groep deelnemers aan de start van de Kieft All Office Populaire op dinsdag 3 augustus jl.  Ook clubfotograaf Fred was weer van de partij en was getuige van de overwinning van Wsv Emmen renner Joost Freriks. Dank voor het verslag en de foto’s Fred !!!

Sprintzege Joost Freriks

Na een onderbreking van drie vakantie-weken werden de “Kieft all office” populaires dinsdagavond weer voortgezet op de Meerdijk. Dat de vakantie nog steeds een rol speelt, bleek uit de deelnemerslijst. Daarop stonden verscheidene namen van renners, die je anders niet zo snel zult aantreffen. Wencke Tullemans, de kersverse districtskampioene bij de nieuwelingen-meisjes in Limburg, was zo iemand die de vakantie doorbrengt in Drenthe. Net zoals de familie Van der Laan uit Hilversum, waarvan we de beide zoons nog kennen als vaste deelnemers aan de Jeugdmeerdaagse van Emmen. De jongste (Lars) won in 2017 zelfs nog de laatst verreden editie in categorie 2. De oudste (Niels) is ondertussen doorgeschoven naar de nieuwelingen en hij mocht dus aantreden op de startrij van de populaires. Vader Wim deed ook mee en met succes, want hij werd keurig 4e.

Terug van weggeweest: Tobias Tetzlaff, die vorig jaar werd gehuldigd als eindwinnaar van de populaires, maar die dit jaar de beide voorgaande wedstrijden had gemist vanwege werkverplichtingen.

Ook terug: Martijn van Deest, Gerben de Sain en Sanne de Jonge, die we lange tijd niet meer op de fiets hadden gezien. Naast Sanne waren de dames trouwens met een flinke groep aanwezig. Klassementsleider Tim Nederlof daarentegen ontbrak deze keer op het appèl, maar hem zullen we ongetwijfeld nog wel terugzien in het verdere verloop van dit seizoen.

Vluchten kan niet meer

Ondertussen bleek andermaal, dat het door de herstructurering van de wielerbaan nog wat lastiger is geworden om weg te komen uit het peloton. Talrijk waren de vluchtpogingen, maar steeds weer kwam het peloton terug. Joeri Fledderus ontpopte zich als “man van de wedstrijd”. Onvermoeibaar bleef hij het proberen. Meestal in een groepje, soms alleen. Welgeteld twee keer slechts ontbrak hij, toen er een groepje wegreed. Eerst waren dat Sebastiaan Sebregts, Bas Hansler, Thom Langen, Wim v.d. Laan, Max v.d. Vegt en Sven Hagedoorn Weerstand van de IJsselstreek. Een bont gezelschap, dat niet lang stand hield. In de slotfase miste Joeri ook nog een keer de boot, toen er 7 renners vandoor gingen: Han Peeneman, Martijn Dijkstra, Job Weijdema, WSV’er Colin Breed, en maar liefst drie studenten van Tandje Hoger, namelijk Joeri Wassenaar, Ronald Hinrichs en Max v.d. Vegt. Dat zag er gevaarlijk uit, want dit groepje nam snel een ruime voorsprong. Maar onder impuls van Joeri Fledderus himself werd ook deze vlucht weer geneutraliseerd. Hierna zette Joeri nog één keer alles op alles. Nu probeerde hij het met een solo, maar was kansloos tegen het peloton, dat zich opmaakte voor de eindsprint. Dat werd een spannende aangelegenheid met Joost Freriks fraai als winnaar. Hij klopte niemand minder dan Tobias Tetzlaff, het sprintkanon uit Duitsland.

Namens de dames mengde Willemijn Prins zich in de eindsprint en zij deed dat voortreffelijk met een 6e plaats. Petra Welmers eindigde met een 15e plaats als tweede dame en Anniek Mos als derde.

Nieuwe leiders

Na de wedstrijd van dinsdag kregen de leiderstruien een nieuwe “eigenaar”. Joost Freriks nam de trui over van Tim Nederlof en Laurel ter Braak loste haar zus Fleur af als beste dame. Laurel doet het een stuk beter dan verleden jaar en ook ons respect voor haar jongere zus groeit nog met de dag. Fleur slaagt er als nieuwelingen-meisje (1e jaars notabene) steeds maar weer in om tussen de wielen te blijven en dat is buitengewoon knap.

De resultaten:

46 Anniek Zwiers, Schoonood

47 Sanne de Jonge, Emmen

Algemeen klassement

1 Joost Freriks (33 punten)

2 Herm Eising (31)

3 Tim Nederlof (29)

4 Christoph Fiebig (27)

5 Max Nickel (20)

Dames

1 Laurel ter Braak (21 punten)

2 Willemijn Prins (20)