WSV Emmen behaald mooie resultaten oo veldritten Montfoort, Oisterwijk en Tiel.

veldrit Montfoort, Oisterwijk en Tiel.

Mart Vos en Willem Jan Belt stonden zaterdag aan de start van de cross in Montfoort. Een pittig parcours door de vele regen die was gevallen en het pas gemaaide gras. Beide mannen fietsten een solide wedstrijd. Willem Jan werd 6e bij de nieuwelingen en Mart 11e bij de amateurs.

Joren startte in categorie 5 in Oisterwijk. Achteraan gestart door loting. Maar zich gaandeweg in de wedstrijd naar voren geknokt en een mooie 13e plek algemeen en 11e jongen.

Sven startte midden in. Kwam bij de start beetje in de hekken te zitten. Daarna kwam die toch als mooie 15 plek door. Helaas door zijn duizeligheid afgezakt naar plek 43

Milan startte in categorie 7 en reed naar een 23e plek. Niet de plek waar hij voor kwam. Maar herstellen van corona kost nou eenmaal tijd en hij komt langzaamaan weer in betere doen. Op naar het weekend crossen in Drenthe, zaterdag thuis in Emmen en zondag Hoogeveen.

Willem Jan reisde door naar Oisterwijk waar zondag de volgende cross op het programma stond. Een groot deelnemersveld bij deze mooie wedstrijd. Met 100 mannen gingen de nieuwelingen van start. Willem Jan had een mooi duel om plek 5 en 6. De eindsprint wist hij te winnen, 5e plek dus!

Zondag stonden meerdere WSV-renners aan het vertrek op het clubparcours van JVR de Batauwers. in Tiel.

In categorie 1 stonden alleen meiden aan de start, hier maakten Janine en Valerie zich op voor hun allereerste veldrit. Ze hadden er zichtbaar zin, nadat categorie 2 was vertrokken werd een minuut later ook voor hun het fluitsignaal gegeven. Weg waren ze, in de eerste ronde alles nog redelijk bij elkaar. Maar het werd een ware veldslag op het natte parcours met veel gras-en modderstroken. Janine nam in de tweede ronde de kop in de wedstrijd over en heeft deze tot de finish weten te behouden. Ook Valerie reed een prima eerste wedstrijd, had een goede start en wist de eerste ronde de aansluiting te houden met de meiden 9 jaar. Zij reed naar een verdienstelijke 3e plaats, een perfecte score voor deze 2 meiden.

In categorie 4 stond rafaƩl voor zijn eerste veldrit van dit seizoen aan de start. Een gunstige loting op startrij 1 en na een goede start goed van voren in de wedstrijd. Het was even wennen op de crosser, maar goed meegestreden en met een 4e plaats net te kort voor het podium.

In categorie 5 stond Joren aan het vertrek, vandaag wel een gunstige loting en met een kopstart in gang geschoten en als eerste de befaamde en gevreesde schuine kant op. Hier was het glad, glijden en glibberen om de controle te houden, hij gleed uit en verloor hierdoor een heel aantal plaatsen. Hierdoor was hij op achtervolgen aangewezen en dat kan Joren weten we. Hij reed de wedstrijd dan ook verder solide uit naar een verdienstelijke 5e plaats, top gedaan.

In categorie 6 stonden Sven en Lieke aan de start. Sven had de wedstrijd in Oisterwijk al in de benen. En voor Lieke was het haar debuut in het veld, haar allereerste cross. Sven had een dijk van een start en ging als 5e de schuine kant op, tot hier ging alles goed. Totdat hij even later mechanisch malleur ondervond en hierdoor de wedstrijd niet kon uitrijden, balen. Lieke startte van achteraan en vocht zich na een goed start en de passage op de schuine kant goed naar voren. Ze reed al snel bij de eerste 10 en als eerste meisje. Maar het natte parcours en de vooral de plakkerige modder zorgde ervoor dat ze niet goed meer in de pedalen kon klikken en hierdoor niet lekker aan crossen toe kwam. Maar opgeven doet ze niet en ze reed dan ook naar een verdienstelijke 2e plaats, super gedaan.

Ook Mart startte zondag in Tiel, hij reed op het zware parcours naar een verdienstelijke 13e plaats.