WSV Emmen rijdt wederom mooie resultaten in verschillende wedstrijden

Vandaag was de jeugd van WSV Emmen actief in 3 wedstrijden:

De 10e airolube ICW wintercompetitie.

De organisatie was in handen van wielervereniging Otto Ebbens.
Er was een uitdagend Parcours uitgezet met een heuse carroussel. Het bleek al gauw een moddercross te worden. Maar ja, wat wil je ook na zoveel regen.
Catering was ook dik voor elkaar, met heerlijke rundvleesburgers van de BBQ.

De uitslagen:
Veld 9 en 10 jaar
Rafaël Horsman startte vandaag op de cyclocross en wist ook op deze fiets zijn klasse te tonen. Hij eindigde als 1e.

Veld 13 en 14 jaar
Milan van der Zee had bij de start last van de jeugdrenners op de MTB daardoor was hij snel de aansluiting met de koploper kwijt. verder een mooie wedstrijd gereden en geëindigd op de 2e plek.

Mtb 8 jaar
Vince Elsinga reed vanaf de start weer volle bak als eerste het veld in, op hem stond vandaag weer geen maat, hij kwam als eerste over de streep.
Eline Scheve had een sterke wedstrijd, maar moest ook zo af en toe van de fiets op de gladde klimmetjes. Toch een mooie 2e plek.

Mtb 9 en 10 jaar
Voor Pepijn Kuipers ging het allemaal niet hard genoeg. hij heeft hard geknokt en kwam als 6e over de finish. Joella Levinga werd het 2e meisje.

Mtb 11 en 12 jaar
Sem Kuipers was de gehele wedstrijd op koers voor de 1e plek, maar moest deze helaas afstaan aan de concurrentie, Hij eindigde als 2e.
Kyan Scheve kwam daar achteraan en is 3e geworden, voor hem de eerste prijs in deze competitie en dat verdiend een groot compliment!
Luca Elsinga had niet zijn dag, de benen liepen vol en hij moest genoegen nemen met een 6e plek.
Joren Pijpker is na aankomst ziek naar huis gegaan, beterschap kerel! Maud de Vries kon haar ei niet kwijt op dit parkoers en is voortijdig afgestapt.

Mtb 13 en 14 jaar
Micha Prins was de gehele in gevecht om zijn 4e plek veilig te stellen van zijn 2 belagers. de 3e plek kwam in dit geweld steeds dichterbij bij en nadat hij zijn belagers van zich had afgeschud haalde hij vlak voor de finish de nummer drie in, een knappe 3e plek.
Nick Snippe startte super sterk, hij had wat tegenslag onderweg en eindigde als 11e. Teun Frieling genoot op zijn fiets en eindigde op een knappe 14e plek.

Veld nieuwelingen mannen
Willem Jan Belt wederom naar het goud in zijn klasse. Thijs Booy eindigde als 5e.

MTB nieuwelingen mannen
Ivar Hengeveld maakte er een mooie strijd van, hij knalde over het parcours en eindigde knap als 1e.

Veld heren tot en met 39 jaar
Wilfred Tiemes eindigde in zijn klasse als 7e.

Op naar de een na laatste wedstrijd, 21 januari in Dalen.
See u there!!

Veluwse wintercompetitie MTB:

Sven en Robin rijden in deze competitie, Sven had een mooie start, maar door een fout van de organisatie werd hij als koploper de verkeerde kant op gestuurd, toch heeft hij niet opgegeven en de achtervolging ingezet. toch nog knap 2e geworden. Robin had een goede loting en reed lang met de jongens mee aan kop van de wedstrijd. ze eindigde als 3e algemeen en als eerste meisje.

Egmond Pier Egmond:
Willem Jan en Fleur stonden samen met Martin Grummel aan de start van De strandrace Egmond pier Egmond. na een mooie epice start vanaf de boulevard ging het meteen volle bak tegen de wind in. Koersen in het peloton ging ze goed af, ze hielden goed stand. maar een klein foutje bij een afgang naar het strand zorgde ervoor dat Fleur de aansluiting kwijt was. Willem Jan ging ook met de wind in de rug als een speer. Helaas was zijn verzet niet groot genoeg om de snelheden boven de 40 km/pu vol te houden.
Beiden reden hun eerste echte strandrace en hebben volop genoten. Fleur werd in haar klasse eerste dame en gaat dus met een prijs naar huis.

check onze facebooksite voor meer foto’s