WSV-jeugd goed voor 10 medailles bij de 1e wedstrijd Airolube wintercompetitie Noord 2021-2022

Wat een mooie wedstrijddag voor de jeugd van de WSV in Ruinen. Er stonden 15 jeugdrenners van de WSV Emmen aan de start van deze goed bezette wedstrijd in Ruinen.

Bij de 8 jarigen startte Pepijn en debutante Mirthe op de MTB. Ze reden een super goede wedstrijd en eindigde met een zilveren en bronzen medaille.

Bij de 9 en 10 jarigen stonden Lobke op de veldritfiets, Joren en debutanten in deze categorie Lieke en Rafael op de MTB, aan de start. Lobke reed een sterke wedstrijd en kreeg het zilver omgehangen, Lieke eindigde net naast het podium en in de laatste ronde werd de eindstrijd bij de jongens beslist door de debuterende Rafael die de opstormende Joren voor kon blijven. Een super goede wedstrijd met weer 3 medailles voor de WSV Emmen.

Bij de 11 en 12 jarigen stapten Joanna op de Cyclocross, Milan, Micha en debutanten in deze categorie Sem en Kyan op de MTB, het strijdtoneel in op hun fiets. Joanna reed comfortabel naar de 2e plek. Sem en Kyan reden heel sterk en hielden de aansluiting met de kop van de wedstrijd, maar eindigden naast het podium. Micha en Milan wisten in de laatste ronde zich te ontdoen van de renner die op dat moment op de 2e plek reed en verrasten vlak voor de finish de koploper van de wedstrijd. Voor Milan betekende dit dat hij als 1e eindigde, Micha haalde de 3e plek. Eindresultaat, weer 3 medailles voor de WSV Emmen

Bij de 13 en 14 jarigen startte Tamar en Willem Jan op de veldritfiets en debutanten in deze categorie Thijs en Bastiaan op de MTB. Zowel Bastiaan als Thijs reden een super knappe wedstrijd, waarbij voor Thijs net naast het podium eindigde. Tamar en Willem Jan waren niet te verslaan. Beiden finishten als 1e en mochten hun gouden medaille ophalen. Wat het totaal aantal medailles bij de jeugd op 10 zet.

Brons voor: Mirthe en Micha

Zilver voor: Pepijn, Lobke, Joren en Joanna

Goud voor: Rafael, Milan, Tamar en Willem Jan.

Iedereen heeft super goed gereden, daarom zijn wij als trainers trots op alle 15 jeugdrenners.