WSV zeven KNWU-gecertificeerde trainers rijker!

Het crossseizoen zit erop en is voor de jeugdafdeling wel héél mooi afgesloten. De jeugdafdeling van de WSV Emmen is namelijk officieel zeven KNWU-gekwalificeerde trainers rijker!

In oktober 2022 zijn de trainers: Martin, Patrick, Pieter, René, Richard, Gert & Anniek gestart met de opleiding wielertrainer niveau 2 (WT-2). Samen met 1 deelnemer van wielervereniging de stormvogels uit Veendam, Tijmen Eising en Jeff Vermeulen is er door KNWU STDC Jan Dupon met de opleiding gestart. In het wielerhome van WSV Emmen zijn er cursusdagen gevolgd aangevuld met een intensieve coaching van praktijkbegeleider uit de eigen vereniging, te weten: Stan Wijkel. Deze heeft reeds enkele jaren terug zijn diploma voor docent bewegingsonderwijs behaald en sindsdien intensieve ervaring opgedaan met het verzorgen van trainingen clinics. De KNWU-cursusleider gaf tijdens de opleiding al aan onder de indruk te zijn van de positieve energie die de jeugdafdeling van WSV Emmen uitstraalt en heeft alle dossiers als ruim voldoende beoordeeld. 12 Februari heeft het examen plaats gevonden met eigen MTB-leden als deelnemers. De KNWU-examinator omschreef de jeugdafdeling als een actieve, gedreven en gastvrije afdeling waarin een ontspannen sfeer geademd wordt. Dat alle zeven deelnemers tegelijk geslaagd zijn, is een mooi succes die te danken is aan de getoonde inzet.