Zaterdag werd er gestreden op de ronde van de vijver in Hengelo

Afgelopen weekend zou de 5e mtb wedstrijd van de LJC in Havelte zijn. Deze werd helaas geannuleerd. En werd er door enkelen als alternatief gekozen voor een wielerwedstrijd de Ronde van de Vijver, voorheen bekend als de ‘Ronde van Hengelo’ onder oudere WSV-leden. Het parcours van deze wedstrijd is precies 705 meter lang en bestaat volledig uit klinkers. De organisatie heeft dispensatie gekregen voor dit parcours vanwege de beperkte lengte.

Op zaterdag stonden er in totaal drie jonge renners van de WSV aan de start in verschillende categorieën: Pepijn Kuipers, Rafaél Horsman en Joren Pijpker. Na het inrijden was het tijd om de rugnummers op te spelden en richting de start te gaan voor Pepijn’s race in categorie 2.

Vanaf de start zat Pepijn direct in de kopgroep van categorie 2, waarin goed werd samengewerkt tot de laatste ronde. Pepijn sprintte naar een mooie tweede plaats bij de jongens.

Vervolgens was het de beurt aan Rafaél in categorie 3. In eerste instantie zat Rafaél in de voorste groep, maar tijdens een tempoversnelling ontstond er een klein gat met de kopgroep. Helaas kreeg Rafaél geen steun om het gat dicht te rijden en was hij op zichzelf aangewezen. Desondanks wist hij een verdiende derde plek te behalen.

Als laatste WSV-renner startte Joren in categorie 4. Joren zat de hele wedstrijd mee in de kopgroep van vijf renners. Halverwege de wedstrijd werd nog een poging ondernomen om te ontsnappen, maar de rest was waakzaam en liet hem niet gaan. Joren eindigde op een welverdiende tweede plek.