Zeer geslaagde avondcross !!

Wat kunnen de vele vrijwilligers van Wsv Emmen terugkijken op een geslaagde avondcross !! Hierbij een welverdiend compliment aan al die vele helpers die de hele dag bezig zijn geweest om alles te regelen. Geweldig dat we dit als vereniging kunnen doen. Ook natuurlijk hulde voor clubfotograaf Fred die ondanks de weersomstandigheden toch voor een mooie fotoreportage kon zorgen. En . . . . hieronder leest u zijn verslag !

Koude, maar geslaagde kerstcross op de Meerdijk

Met 183 deelnemers aan het vertrek kan de avondkerstcross op de Meerdijk gerust worden bestempeld als “zeer geslaagd”. De grote opkomst was, gezien de weersomstandigheden, boven alle verwachtingen. Tegen de tijd dat de wedstrijden zouden beginnen (5 uur), begon het namelijk te regenen. De waterkou maakte een langdurig verblijf langs en op het parcours tot een onaangename onderneming.

Vooral de jeugd, die het meest te lijden had onder de barre omstandigheden, verdient deze keer alle lof voor het doorzettingsvermogen en de volharding waarmee er is gekoerst. Bij sommigen leek het zelfs, alsof dit hun dagelijkse bezigheid is, zo soepel ging het. Zoals bij Willem Jan Belt. Hij vloog als een raket over het bepaald niet gemakkelijke parcours en boekte zo alweer zijn achtste overwinning uit een serie van acht interclubwedstrijden, die tot dusver zijn gereden. En het was hem na afloop niet eens aan te zien.

Willem Jan was één van de vier winnaars, die deze avond in het shirt van WSV Emmen over de meet kwamen. Sven Ahlers, Luco Bos en Marlies Vos waren de anderen. In totaal mochten maar liefst 15 (!) clubgenoten op het podium plaats nemen. Van zo’n gelegenheid moet je dan eigenlijk wel gebruik maken, maar in twee gevallen gebeurde dat helaas niet. Hopelijk is daar een goede reden voor geweest.

Onder de deelnemers bevond zich ook weer Tijmen Eising. De oud-juniorenwereldkampioen veldrijden, die zijn jeugd doorbracht bij WSV Emmen, vindt dat het zijn morele plicht is, om te starten in een wedstrijd die wordt georganiseerd door zijn oude club en dat gebaar wordt door iedereen buitengewoon gewaardeerd, vooral door de mensen van de organisatie, die er de hele zaterdag mee bezig zijn geweest (hulde !). Dat Tijmen het veldrijden nog niet is verleerd, liet hij nog eens duidelijk zien, want hij was veruit de beste van allemaal.

Een andere bijzondere deelnemer was Sander Hummel uit Erica, onze succesvolle ID’er. Sander startte bij de MTB’ers. Hij was er vooraf niet helemaal gerust op, maar stug doorzettend, wist hij de wedstrijd op een prachtige manier tot een goed einde te brengen.

Dat laatste gold niet voor iedereen. Eén van de pechvogels was Floris van Santen, die huilend opgaf. Van zijn moeder hoorden we, dat hij vermoedelijk een sleutelbeen gebroken heeft. We wensen hem een goed en snel herstel toe. Van harte beterschap Floris !