Zeer mooie resultaten voor de WSV Emmen tijdens de regio kampioenschappen in Hoogeveen

Maurits Blauwgeers districtskampioen Noord/Oost bij de nieuwelingen.

Vandaag werd in Hoogeveen een Nationale Veldrit gereden. Dit was tevens het districtskampioenschap Noord/Oost. Op het mooie en technische parcours van de Peddelaars gingen een aantal WSVers van start.

Bij de nieuwelingen reed Maurits Blauwgeers supersterk en werd districtskampioen! Hij ging goed van start en kon al snel naar de vierde plek in het veld rijden en gaf die plek niet meer af. Van de rijders uit het Noorden en Oosten was hij vandaag de sterkste. Een gouden medaille als districtskampioen dus. Top gedaan Maurits! Willem Jan Belt starte goed maar kwam in de tweede ronde ten val. Hij moest zich terugvechten in de wedstrijd. Het duurde even maar hij herpakte zichzelf en reed knap naar een vijfde plek algemeen en mocht de zilveren medaille ophalen bij de districtskampioenschappen. Luco Bos starte ook bij de nieuwelingen en reed naar een mooie 21e plek algemeen.

Eerder op de dag ging Mart Vos van start bij de amateurs. Hij ging als 9e over de finish.

Aniek Zwiers reed een mooie wedstrijd bij de vrouwen en eindigde op de zevende plek.

Weer een mooi resultaat en een top 10 voor de WSV Emmen.