Zege voor Quinten Vos in Metec Paasrace masters

De Metec Paasrace op de Meerdijk leverde bij de Masters een prachtige overwinning op voor Quinten Vos. De tijd is definitief voorbij, dat Quinten onnodig en nutteloos met zijn krachten smeet tijdens de koers. Het vorig seizoen liet hij al zien flink te hebben bijgeleerd en dat beeld werd op Paasmaandag nog eens bevestigd.

Natuurlijk had Quinten het óók geprobeerd met een ontsnapping. In dit geval samen met de (ook altijd) actieve Peddelaar Bastiaan van der Kraan. Maar toen deze poging dreigde dood te lopen, gaf Quinten het op. Misschien wel tegen zijn natuur in, maar zijn verstand won het tijdig van zijn innerlijke drang naar voren.

Pas in de laatste halve ronde legde hij al zijn krachten in een demarrage, die hem licht afgescheiden naar de finish bracht. Daar was hij precies op tijd aangekomen om zich de aanstormende meute onder leiding van René Mink en Herm Eising van het lijf te houden.

Conclusie: precies op het juiste moment vertrokken, verstandig gekoerst !

Zo kregen we alsnog een pakkend slot te zien van een wedstrijd, die tot dan toe maar weinig hoogtepunten had gekend. De 35 gestarte renners waren uitstekend aan elkaar gewaagd en niemand kreeg voldoende ruimte om iets te ondernemen. Uiteraard werd er wel wat geprobeerd. Vanuit de hoek van HWV Hardenberg werden de kaarten gezet op Chris Jansen en Jan Bakker, het Veluwse Velosport had met Ronald Blei en Dick Post twee ijzers in het vuur, bij de Peddelaars maakte Bastiaan van der Kraan een sterke indruk en verder waren daar nog Patrick Somsen, Alexander Ivakhov en …. Sander Postema, ex-lid van WSV Emmen en op Paasbezoek bij zijn ouders. Sander had zijn goede benen meegebracht en reed een sterke wedstrijd. Maar ook hij kreeg geen kans tegen het peloton, waarin WSV Emmen was vertegenwoordigd met Jan Vos (DNF,lekke band), Arjan de Jonge (26e), Herman Luimes (22e), Mark Hessels (19e), Wilfred Drenthen (7e), Herm Eising (3e) en, zoals gemeld, de verbluffende Quinten Vos.

Van jury-lid Nel Hadderingh kregen we de volgende uitslag door:

1 Quinten Vos

2 René Mink